طی سومین برنامه ادبی دو پنجره

کتاب «ننه یخی،پسر و تابستان»

در دستان منتقدان کوچک بوشهری قرار گرفت

در چهارمین روز از دهه مبارکه فجر بیش از 60 کودک و نوجوان بوشهری از 17 شهر استان کتاب «ننه یخی، پسر و تابستان» را نقد و بررسی کردند.

   به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سومین نشست ادبی «دو پنجره» ، با حضور حمید رضا نجفی نویسنده کتاب «ننه یخی، پسر و تابستان» این رمان پر‌مخاطب توسط اعضا کودک و نوجوان کانون نقد و بررسی شد.

در حاشیه برگزاری این مراسم، حمیدرضا نجفی ضمن تقدیر از اعضا کانون استان بوشهر، بهترین منتقد آثار کودکان و نوجوانان را خود این عزیزان دانست و گفت: آنان با لطف و دقت نظر خود، تلاش نارس و ناقص این حقیر را با هوشیاری، به خوبی دریافت کردند.

این نویسنده 48 ساله تهرانی و عضو قدیمی کانون از کتاب «کوچه صمصام» به عنوان نخستین اثر خود نام برد و افزود: تاکنون در حوزه کودک و نوجوان 13 اثر شامل؛ « کوچه صمصام- ننه یخی، پسر و تابستان- داستان‌های مثنوی و ...» و برای بزرگسالان نیز 12 اثر شامل؛ « باغ های شنی- دیوانه در مهتاب و ...» به رشته تحریر درآورده است.

وی در تشریح اهداف خود از خلق رومان‌های نوجوان گفت: این آثار با هدف سهیم کردن نوجوانان سرزمینم در لذتی است که نشات گرفته از تصوّرات ذهنی و روحی‌ام در جهت کمک به اعتلای معنوی و حسی این عزیزان صورت گرفته است.

نویسنده رمان «ننه یخی، پسر و تابستان» جایگاه رمان نوجوان امروز را نیازمند توجه و تلاش بیشتر فعالان این عرصه دانست و گفت: این جایگاه نه چندان متناسب با شأن و مقام ایرانی بوده و لازم است تلاش بیشتر و بسترسازی مناسب‌تری فراهم و انجام پذیرد.

این جلسه با اهدا اثر نویسنده به میهمانان و عکس یادگاری به پایان رسید.