ویژه برنامه های روز هوای پاک در اهرم استان بوشهر

به مناسبت هفته هوای پاک برگزار شد؛

 راهپیمایی کودکان و نوجوانان در اهرم تنگستان

ده ها کودک و نوجوان عضو مرکز فرهنگی هنری کانون اهرم ضمن برپایی راهپیمایی نمادین، تنفس با هوای پاک را حق خود دانستند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر؛ هم زمان با آغاز هفته هوای پاک در کشور، ده ها کودک و نوجوان اهرمی در یک راهپیمایی نمادین ضمن در دست داشتن پلاکارد و دست نوشته هایی، خواستار توجه بیشتر مسوولین به خطرات آلودگی هوا در شهر خود شده، تنفس با هوای پاک را حق خود دانستند.

زهرا میرزایی خواه مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری کانون اهرم در تشریح اهداف برگزاری این مراسم گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهرم بر اساس برنامه ریزی سالانه و تعامل خوبی که این دستگاه با محیط زیست شهرستان دارد تلاش می کند ضمن آشنايي دانش آموزان با آلاينده هاي هوا مانند: خودروها، صنايع و کارخانه ها، آنان را با شیوه های بهينه سازي مصرف انرژي آشنا کند.

وی افزود: برگزاری چنین برنامه هایی مي تواند ضمن فرهنگ سازی موثر باعث آشنایی بچه ها با حقوق خود و توجه بیشتر مردم و مسوولین به عواقب ناشی از آلودگی هوا و اهميت حفظ منابع طبیعی و محیط زیست گردد.

در ادامه آقاي نعمتی کارشناس اداره محیط زیست تنگستان نیز ضمن تشكر از اقدامات كانون؛ در خصوص دلایل نامگذاری اين روز گفت:کميته کاهش آلودگي هوا روز ۲۹ دي ماه را روز هواي پاک نامگذاري کرده است.

وی بیان کرد: براساس تعاريف سازمان جهاني بهداشت دو درصد از كل مرگ و ميرهاي ناشي از عوارض قلبي در شهرهاي آلوده به طور مستقيم و غير مستقيم مربوط به آلاينده‌هاي هوا است. در شهرهاي آلوده متوسط سالانه بستري بيماران قلبي به علت آلودگي مونو اكسيدكربن ۶۸ درصد افزايش مي‌يابد.

بر اساس این گزارش اعضاء کانون پس برگزاری راهپیمایی نمادین از موزه جانور شناسي محیط زیست اهرم بازدید کردند. در پایان نیز مسابقه نقاشی با همین عنوان برگزار شد.

گزارش تصویری ویژه برنامه روز هوای پاک در اهرم

مسابقه اینترنتی جدید کانون برای تمام بچه های ایران

با همکاری مدیریت امور اراضی استان بوشهر برگزار شد؛

 زمین ایستگاه غذا؛ مسابقه جدید سایت اینترنتی کانون

حفظ و مراقبت از زمین‌های کشاورزی محور تازه‌ترین مسابقه‌ی اینترنتی سایت مسابقات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که با عنوان «زمین ایستگاه غذا» برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، به پیشنهاد مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر و موافقت کانون مسابقه «زمین ایستگاه غذا» بر روی سایت اینترنتی کانون قرار گرفت.

به گفته یکی از کارشناسان امور اراضی استان بوشهر با توجه به استقبال خوب کودکان و نوجوانان از مسابقات اینترنتی کانون سوالات این مسابقه طراحی و با هدف آشنایی این عزیزان با اهمیت حفاظت از زمین‌های کشاورزی، به عنوان ثروت ارزشمند ملی در اختیار سایت اینترنتی کانون قرار گرفت.

بر این اساس علاقه‌مندان به شرکت در این رقابت اینترنتی از روز 14 دی در آستانه‌ی روز جهانی کشاورزی(16 دی) می‌توانند به سایت مسابقات اینترنتی کانون به نشانی www.kanoonquiz.ir مراجعه کنند و به سوال‌های مسابقه «زمین ایستگاه غذا» ظرف مدت 20 دقیقه پاسخ دهند.

این مسابقه تا 16 بهمن 1390 ادامه می‌یابد و پس از آن جوایزی توسط برگزارکنندگان مسابقه به برگزیدگان آن اهدا خواهد شد.

در عین حال در این زمینه توصیه شده است که علاقه‌مندان پیش از شرکت در مسابقه به سایت مدیریت اموراراضی استان بوشهر به نشانی www.arazi.sjkob.ir مراجعه و قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها ، کتاب بازی و حفظ زمین کشاورزی و بروشورهای مربوطه را مطالعه کنند.

با توجه به میزبانی استان بوشهر در این مسابقه پیشنهاد می گردد کودکان و نوجوانان هم استانی با مراجعه به سایت مسابقات کانون در این مسابقه شرکت کنند.

 

 

نقل نمایش مثنوی معنوی در بوشهر

 برپایی ویژه برنامه

 نقل و نمایش از مثنوی معنوی مولانا در بوشهر

مرکز آفرینشهای ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر؛ ویژه برنامه «نقل و نمایش از مثنوی معنوی مولانا» را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون در این ویژه برنامه ادبی، ۴۰ نفر از اعضا و مربیان مرکز آفرینشهای ادبی کانون استان بوشهر، حکایت‌های «مثنوی معنوی» مولانا را با بیانی ساده و قابل فهم برای مخاطبان کودک و نوجوان به روی صحنه بردند.

در ابتدای این مراسم زکیه امیر‌پور؛ مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر با تاکید بر اهمیت برگزاری این مراسم و لزوم آشنایی قشر کودک و نوجوان جامعه با مفاهیم کتاب ارزشمند «مثنوی معنوی» مولوی گفت: در تار و پود آثار فاخر و بی‌بدیل مولانا همواره نشانه‌هایی از روح نیایش و توجّه به حق نهفته ‌است که نشان دهند بندگی و خضوع نگارنده در برابر پروردگار است.

وی افزود: اکثر آثار مولانا بخصوص کتاب مثنوی معنوی دارای قابلیت‌های فراوان قصه‌پردازی حکیمانه و ظرفیت‌های تصویری، نمایشی جالب و جذاب می‌باشد که لازم است مربیان کانون برای آگاهی بخشی به اعضا خود در جهت غنی سازی شناخت آنان با متون کهن ادب فارسی گام بردارند.

مدیر کانون استان بوشهر کتاب مثنوی معنوی مولانا را دارای نکات پند آموز بی‌شماری دانست و بیان کرد: مولانا جلال الدین محمد بلخی، کتاب مثنوی معنوی خود را در پربار‌ترین دوران زندگی خود یعنی ۵۰ سالگی به رشته تحریر درآورد که ضمن خلق یکی از آثار فاخر ادبیات فارسی، دارای معانی سرشار عرفانی و پندهای آموزنده است.

امیر‌پور در پایان ابراز امیدواری کرد که این برنامه بتواند ضمن ایجاد انگیزه در بچه‌ها آنان را به درکی والا‌تر و هوشمندانه‌تر از هستی سوق دهد.

در ادامه این برنامه سمیه رسولی کار‌شناس ادبی کانون نیز گفت: در این برنامه ۷ گروه از سراسر استان حکایت‌هایی از کتاب مثنوی معنوی مولانا را به صورت روایی و نمایشی به روی صحنه می‌برند که امیدواریم این برنامه باعث آشنایی بیشتر اعضا و مربیان کانون با ادبیات کهن پارسی و ظرفیت‌های وسیع تربیتی – آموزشی آن گردد.

بر اساس این گزارش از مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ بوشهر، خانم‌ها فاطمه خوشبختی، اسما فیاضی و زهرا جبلی به سرپرستی اله بکاء حکایت «آنکه می‌خواستید به جای خر بگیرندش» را به روی صحنه بردند. از مرکز فرهنگی هنری اهرم نیز خانم‌ها رعنا جعفری و سوسن رسولی به سرپرستی فاطمه بحرینی نسب نمایش حکایت «موش و ش‌تر» را به روی صحنه بردند.

حکایت «انگور» نیز عنوان نمایش گروه مرکز فرهنگی هنری گناوه بود که با هنرنمایی خانم‌ها فاطمه سیفی، عزیزه عباسی، شیوا خدری، پگاه داوری فرد و نازنین نظام‌پور به سرپرستی انیسه حسین‌زاده اجرا شد.

خانم‌ها محبوبه طاهری و ساجده رستمی از مرکز فرهنگی هنری خورموج نیز حکایت «کور زشت آواز» را به سرپرستی فاطمه اسماعیلی اجرا کردند.

در ادامه این مراسم اجرای زیبای حکایت «بیمار لا علاج» از مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ بوشهر تحسین حاضرین را برانگیخت؛ این حکایت را آقایان مهدی زنده بودی، افشین قاسمی، نامدار عمادی، محمد مختاری و فرزاد خجسته به روی صحنه بردند.

از مرکز فرهنگی هنری جم نیز خانم‌ها الهام رکنی پسند، مرضیه مکاری، یاسمن بناری فرد و نرجس حسین‌پور به سرپرستی فریده اجرایی حکایت «کر و کور و برهنه» را اجراء کردند.

در پایان این مراسم از کلیه شرکت کنندگان با اهداء لوح و هدایایی تقدیر شد.

 بقیه تصاویر این مراسم را اینجا ببینید...

ویژه برنامه نامه ای به خورشید در بوشهر

در ویژه برنامه «نامه ای به خورشید»

 صدها کودک و نوجوان بوشهری برای رهبرشان نامه نوشتند

به مناسبت سالروز حماسه ۹ دی، صد‌ها کودک و نوجوان بوشهری برای رهبر خود نامه نوشتند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، در ویژه برنامه‌ای تحت عنوان: «نامه‌ای به خورشید» که توسط کانون در حاشیه برگزاری مراسم گرامی داشت سالروز ۹ دی در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد، صد‌ها کودک و نوجوان بوشهری برای رهبر فرزانه انقلاب نامه نوشتند.

اکثر کودکان و نوجوانان بوشهری در دل نوشته‌های خود دعای ایشان برای فرج حضرت مهدی (عج) و آرزوی دیدار حضوری با معظم له را مطرح کرده‌اند.

فاطمه رادمنش ۱۲ ساله می‌نویسد: من سرباز تو هستم. سرباز کوچکی که همیشه آماده به گوش سخنان شما هستم و خدمت در رکاب فرمانده‌ای چون شما آرزوی من است....

محسن راویان ۱۶ ساله نیز در نامه خود به رهبر انقلاب می‌گوید: رهبرم؛ من برای همیشه پیرو شما خواهم بود و حاضرم تا آخرین قطره خونم را در راه شما، مردم عزیز و کشورم هدیه کنم؛ ان شالله امام زمان (عج) در زمان رهبری شما ظهور کند.

سمیرا صبوریان ۱۶ ساله نیز می‌گوید: من سرباز کوچکی هستم که چشم به راه رهبر است.‌ای رهبر بزرگوار؛ سخنانتان را گوش فرا می‌دهم و درس می‌خوانم. من قطره‌ای در این اقیانوس عظیم هستم که افتخارش رهبری چون شماست... او در ادامه دعای همیشگی خود در هنگام نماز را آرزوی فرج امام زمان (عج) و سلامتی رهبرش می‌داند و می‌گوید: می‌دانم شیطان در کنار ما زندگی می‌کند، اما در زیر سایه شما هیچ آسیبی به ما نخواهد رسید....

محدثه نجاتی ۱۳ ساله نیز ضمن بیان آرزوی دیدار با آقا در نامه خود نوشته:... امروز خیلی سعی کردم با دستان کوچک خود نامه ی زیبایی برای شما بنویسم... قامت بلند شما را ببینم و دستان پر مهرتان را ببوسم.... ما نوجوانان و جوانان نیازمند آرامش و امنیت در جامعه هستیم....

افشان مردانلو بهی ۱۲ ساله نیز ضمن تشکر از مهربانی آقا می‌گوید: من یک دانش آموز هستم و برای آبادانی کشور تلاش می‌کنم. رهبر عزیزم آرزو می‌کنم شما روزی به من مدال افتخار بدهید، زیرا که من می‌خواهم راه شهیدان را ادامه دهم و دشمنانی که می‌خواهند جوانان ما را فریب دهند، نابود کنم. نمی‌دانم الان که برای شما نامه می‌نویسم، چرا؟ دست پایم می‌لرزد! اما این را می‌دانم که شما را خیلی دوست دارم... پدر عزیزم، حضرت امام خامنه‌ای، من یک بچه عشایر هستم که با قلب پاک از شما می‌خواهم برای رسیدن به آرزویم یعنی شهادت مرا دعا کنید.

فاطمه شجاعی ۱۴ ساله نیز ضمن بیعت با رهبر انقلاب می‌نویسد: رهبرم؛ همه توان خود را در راه پیشرفت اسلام و انقلاب به کار می‌بندم. رهبرم دیگر نمی‌گذاریم واقعه عاشورا و تنها ماندن ولایت دوباره اتفاق بیافتد. رهبرم؛ الگوی خود را حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) قرار می‌دهم که هیچگاه ولایت و امام خود را تنها نگذارم.

ما همواره در برابر فتنه‌های بزرگ و کوچک، با بصیرت و پیروی از ولایت فقیه، حماسه‌هایی مانند ۹ دی می‌سازیم....

زینب تاراج ۱۶ ساله نیز می‌گوید: رهبرم؛ تو مهربان‌تر از آنی که دلم می‌پنداشت، دل تو با همه آینه هاست....

به گفته زکیه امیر‌پور مدیر کانون استان بوشهر، تمامی نامه‌های کودکان و نوجوان بوشهری، یکی از دیگری زیبا‌تر بود که این خود بیانگر عشق و علاقه فرزندان دیار دارالحماسه و ولایت مدار بوشهر به رهبرشان است.

وی تصریح کرد: قرار است منتخبی از نامه‌های کودکان و نوجوانان بوشهری به دفتر رهبر معظم انقلاب ارسال شود.

لازم به ذکر است؛ در برنامه های آتی از کودکان و نوجوانانی که زیبا‌ترین نامه را نوشته‌اند تقدیر خواهد شد.

 گزارش تصویری ویژه برنامه نامه ای به خورشید

برنامه 9 دی در بوشهر

نامه ای به خورشید؛

 برنامه ای برای گرامی داشت 9 دی در بوشهر

همزمان با سالروز حماسه ۹ دی کودکان و نوجوانان بوشهری با رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر؛ همزمان با سالروز حماسه ۹ دی، روز خروش دینی و بصیرت عاشورایی ملت ایران، کودکان و نوجوانان بوشهری با حضور در ویژه برنامه گرامی داشت این روز که در مصلی نماز جمعه بوشهر برگزار خواهد شد، با رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق خواهند کرد.

طی این برنامه مربیان و کار‌شناسان فرهنگی، هنری و ادبی کانون با استقرار در ایستگاه‌هایی با عنوان «نامه‌ای به خورشید» آثار ادبی و دل نوشته‌های کودکان و نوجوانان بوشهری به رهبرشان را جمع آوری و داوری خواهند کرد.

ملت ایران در حماسه میلیونی ۹ دی سال ۸۸ ضمن بیعت مجدد با مقام معظم رهبری، توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان آشکار و نهان انقلاب و نظام اسلامی را ناکام گذاشت.

مربیان کانون اهرم /مشاوران فرماندار شهرستان تنگستان

مربیان کانون؛

 مشاوران فرهنگی فرماندار شهرستان تنگستان شدند

  طی حکمی از طرف فرماندار شهرستان تنگستان، خانم‌ها زهرا میرزایی خواه و لیلی حسن عالی به عنوان مشاوران فرهنگی فرماندار منصوب شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر؛ زهرا میرزایی خواه مربی مسئول مرکز اهرم به دلیل تجربه کار فرهنگی، ارتباط خوب با مردم و مسوولان، ذهن نوآور و خلاق و کسب موفقیت‌های متعدد در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری کانون به همراه لیلی حسن عالی مربی فرهنگی و خوش آتیه این مرکز طی حکمی به عنوان مشاوران فرهنگی فرماندار شهرستان تنگستان منصوب شدند.

در این حکم عبدالرسول زارع فرماندار شهرستان ضمن اشاره به سوابق و تجارب مربیان کانون در امور فرهنگی، خواستار استفاده از کلیه امکانات و ظرفیت‌های موجود و همکاری با فعالان و نهادهای فرهنگی مرتبط استانی و شهرستانی و رسیدگی به امور فرهنگی این شهرستان شده است.

لازم به ذکر است در نشستی که آبان ماه سال جاری با حضور مدیر و کار‌شناسان کانون استان و اعضا و مربیان موفق مرکز اهرم با فرماندار این شهرستان برگزار شد، وی پس از آگاهی از موفقیت‌ها و توانایی‌های بالقوه آنان خواستار تداوم این فعالیت‌ها و تعامل بیش از پیش مربیان کانون با فرمانداری تنگستان شدند.

شهرستان تنگستان به مرکزیت شهر اهرم یکی از ۹ شهرستان استان بوشهر می‌باشد.

یلدای قصه در مراکز کانون

گزارشی از ویژه برنامه

 «یلدای قصه» در مراکز کانون استان بوشهر

در بلند‌ترین شب سال، اعضا و مربیان کانون پای قصه‌های بزرگتر‌ها نشستند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر؛ با اجرای ویژه برنامه «یلدای قصه» در مراکز کانون استان بوشهر، بلند‌ترین شب سال حال و هوای دیگری داشت.

بر اساس این گزارش با حضور ۲۵ نفر از اعضا فعال مرکز فرهنگی هنری کاکی، مادر بزرگ یکی از اعضا ، بچه‌ها را با قصه‌های کهن برگرفته از اعتقادات و سنن گذشته این دیار، میهمان یلدای قصه‌ها کرد.

اعضا و مربیان این مرکز با قرائت قرآن، حافظ خوانی، و تفألی بر دیوان خواجه شیراز برای خود و خانواده‌هایشان آرزوی سلامتی کردند.

اعضا و مربیان مرکز فرهنگی هنری گناوه نیز به منظور پاسداشت این سنت دیرینه ایرانی و آشنایی بچه‌ها با آداب و رسوم مردم این دیار میزبان ده‌ها کود

ک و نوجوان این شهر بودند.

در این برنامه پس از تلاوت قرآن مجید، بچه‌ها با هم و یکصدا یکی از اشعار حافظ را قرائت کردن، تفأل به دیوان حافظ، قصه گویی از قصه‌های کهن، پذیرایی با میوه‌های شب یلدا و تقدیر از قصه گو‌ها از جمله برنامه‌های این مرکز بود.

از مرکز فرهنگی هنری جم نیز خبر می‌رسد، مراسم شب یلدا در این مرکز نیز باشکوه خاصی برگزار شده است.

راضیه عطایی مربی مسوول مرکز جم در ابتدای مراسم شب یلدا به میهمانان خود گفت: امشب بلند‌ترین شب سال! شب یلدا شبی است که دور هم جمع می‌شویم تا ساعاتمان را در سرد‌ترین و بلند‌ترین شب سال با گرمی لبخند پر مهر شما و دلهای آفتابیتان سپری کنیم، دور هم جمع شده‌ایم تا دل بسپاریم به قصه ی مادربزرگ تا گرمای وجود شما را با سرخی انار و هندوانه‌های شب یلدا قسمت کنیم، تا تفأل بزنیم به حافظ و دل خوش داریم به پندهای آن شیخ بزرگ، امشب ستاره‌ها را یکی یکی می‌شماریم تا روشنایشان را باور کنیم تا زایش مهر و دوستی خورشید را باور کنیم، باشد که هر شب زیبا‌ترین یلدای ما باشد.

عطایی از مادران خواست تا از قصه به عنوان یک ابزار آموزشی، تربیتی نه تنها در شب یلدا بلکه در همه شب‌ها بهره بگیرند.

در این برنامه اعضا دختر مرکز و مادرانشان به پای قصه مادر بزرگی نشستند که با لهجه زیبا و دلنشین خود، از مهربانی‌ها و دوستی‌ها صحبت می‌کرد.

تفأل به حافظ توسط یکی از فرهنگیان فعال شهرستان، حافظ خوانی، مشاعره، پذیرایی با انار و هندوانه و در آخر تقدیر از مادربزرگ قصه گو از برنامه‌های این مراسم بود.

سایر مراکز کانون استان بوشهر نیز در این شب به اجرای برنامه پرداختند.

 

 

ویژه برنامه «یلدای قصه» در بوشهر

پژوهشگر و استاد دانشگاه بوشهر در آیین یلدای قصه؛

 شب یلدا نماد تولد، عشق و دوستی ایرانیان است

آیین گرامی داشت شب یلدا با عنوان؛ «یلدای قصه» با شکوه خاصی در بوشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در این آیین که تعداد زیادی از خانواده‌های کارکنان و اعضاء فعال کانون حضور داشتند، دکتر عباس عاشوری‌نژاد، رییس دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر به بیان فلسفه برگزاری جشن شب یلدا پرداخت.

رییس انجمن حافظ استان بوشهر تصریح کرد؛ هر ملتی دارای روحیه‌ای است، روحیه ملت ایران نیز، روحیه جشن و شادی است. اگر در طول تاریخ مردم ایران دارای این روحیه نبودند، نمی‌توانستند این همه سختی‌ها را در گذر زمان تحمل کنند.

دکتر عاشوری‌نژاد یکی از ابداعات فرهنگ ایرانیان را جشن شب یلدا دانست و افزود: در گذر زمان ایرانیان همیشه این هنرمندی و هوشمندی را داشته‌اند که به وسیله جشن بتوانند بر سختی‌ها و مشکلات خود غلبه کنند. به گفته زرتشت، پیامبر بزرگ قبل از اسلام ما ایرانیان «من به جنگ تاریکی می‌روم اما شمشیر نمی‌کشم، بلکه نور می‌فرستم.» این جمله، جمله ی بسیار زیبایست که گواه صلح طلبی ایرانیان در طول تاریخ است. ملتی که این هنرمندی را دارد که از طریق جشن، شادی و نور به جنگ تاریکی می‌روند. فلسفه جشن شب یلدا نیز همین است. سخت‌ترین، طولانی‌ترین شب زندگی ما می‌تواند شب یلدا باشد؛ مخصوصاً با کمبود امکانات که در گذشته وجود داشته، برای غلبه بر تاریکی و سختی «جشن شب یلدا» را برگزار کردند؛ شبی که در آن دور هم می‌نشستند و با شادی و قصه گویی بر تیرگی و تاریکی غلبه می‌کردند.

این پژوهشگر بوشهری بیان داشت: در واقع قصه گویی و شاهنامه خوانی یکی از آیین‌های دیرینه ایرانیان در شب یلدا بود که از طریق آن بزرگتر‌ها، کوچکتر‌ها را برای مقابله با سختی‌ها آموزش می‌دادند. در آیین شب یلدا نکات بسیار زیبایی وجود دارد، مثلاً این میوه‌ها هر یک بار معنایی نمادین با خود داشت؛ هندوانه که قاچ‌های مدور می‌خورد چون خورشید، یادآور گرمای تابستان و فرونشاندن عطش، انار صندوقچه دانه‌های مروارید سرخ که خود نماد زایش و تخمه نماد عشق و سرزندگی بود. در واقع شب یلدا نماد تولد، عشق و دوستی ایرانیان است؛ شب یلدا، شب احترام گذاشتن به بزرگ‌تر هاست.

وی در پایان به میهمانان حاضر در مراسم توصیه کرد برای آشنایی بیشتر با آیین‌های گذشتگان، کتاب «آئین‌ها و جشن‌های کهن در ایران امروز» نوشته محمود روح الامینی را مطالعه کنند.

در ابتدای این مراسم زکیه امیرپور مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، ضمن خیر مقدم به میهمانان و خانواده بزرگ کانون، جشن شب یلدا و بسیاری از آیین‌های ایرانیان باستان را بسیار زیبا دانست که با رنگ و بوی اسلامی ماندگار شده است.

وی ایرانیان را ملتی هنرمند و صلح طلب دانست و بیان کرد؛ در طول تاریخ، ایرانیان آیین‌های زیبا و پرباری را به نسل بشر ارائه کردند که درون هریک از آنان مفاهیم فراوانی نهفته است.

ایشان در پایان از مسوولین کانون برای پیشنهاد برگزاری این مراسم در کشور و احیای سنت‌های دیرین ایرانیان تشکر کرد.

در ادامه این مراسم تعدادی از مربیان و اعضاء کانون قصه گویی کردند که قصه گویی امیر علی گرامی ۲ ساله به همراه مادرش به زیبایی این مراسم افزود.

هنر نمایی گروه موسیقی سنتی «دل آرا» به سرپرستی اصغر افراسن از شهرستان تنگستان، حافظ خوانی، تفالی بر حافظ و تقدیر از کارکنان بازنشسته کانون از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

 

 

 

گزارش تصویری ویژه برنامه «یلدای قصه» در بوشهر